Aktualności

Weź udział w GPW Growth

Aktualności

10.12.2019

Spotkanie w Pałacu Prezydenckim

Podczas kolejnego spotkania networkingowego uczestnicy GPW Growth spotkali się z Radą ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP, której przewodniczy prof. Piotr Wachowiak. Spotkanie miało charakter dyskusji na temat współczesnych wyzwań przedsiębiorców. Poruszono między innymi kwestie innowacji, pozyskiwania kapitału, ekspansji międzynarodowej czy systemu podatkowego. Zapraszamy do obejrzenia relacji ze spotkania. Wykonanie zdjęć KPRP.

19.11.2019

Wartość z procesów – II sesja GPW Growth

Dobrze opracowany mechanizm wyznaczania celów jest odzwierciedleniem planów w zakresie wzrostu przedsiębiorstwa. Wydawać by się mogło, że nie ma w tym nic skomplikowanego. Wystarczy określić kryteria oraz wyznaczniki celów, przypisać odpowiedzialność za ich wykonanie i pozostaje monitorować poziom realizacji. Pojawiają się jednak pytania: od czego najlepiej wyjść, jak wdrażane zmiany wyrazić w miernikach sukcesu? Nie […]

21.08.2019

Prof. Rafał Mrówka o Akademii GPW Growth

Dlaczego warto wziąć udział w Akademii GPW Growth opowiada prof. Rafał Mrówka. Będzie on gościem Godziny z Ekspertem podczas sesji 3. Dr hab. Rafał Mrówka jest profesorem w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie specjalizuje się w analizie nowoczesnych modeli organizacji, problemach przywództwa gospodarczego, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników, zarządzaniu kompetencjami pracowników oraz […]

Ryzyko jest nieuniknione
31.05.2019

Ryzyko jest nieuniknione

Występowanie ryzyka jest naturalną i integralną częścią każdego biznesu. Przedsiębiorcy skazani są na nieuniknioną z nim konfrontację. Wzrost firmy to zwykle nowe – rynki, produkty, kanały dystrybucji. – niedoświadczone w przeszłości i obarczone niepewnością co do przyszłości. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie to przygotowanie na tę przyszłość a nie przewidywanie jej. Ryzyko towarzyszy nieodłącznie zarówno działaniu, […]

30.05.2019

Decyzyjne dylematy menadżera

Zdarza się, że troska o trafność podejmowanych decyzji spędza sen z powiek osób za nie odpowiedzialnych. Żyjemy w bardzo dynamicznych czasach, co dodatkowo podsyca obawę o docelowy rezultat.  Zwłaszcza, gdy decyzje dotyczą działań mających zapewnić przedsiębiorstwu wzrost. Duże tempo zmienności otoczenia biznesowego wymaga umiejętności rozpoznawania czynników determinujących efektywność podejmowanych decyzji. Ale uwaga! Czynników tych należy […]

Rynek a wartość firmy
27.05.2019

Rynek określa wartość firmy

Strategia marketingowa to kluczowy element budowania pozycji i wzrostu przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia stosować przy długofalowych planach, a jakie w każdorazowym przygotowywaniu oferty? Jakie są zależności pomiędzy poszczególnymi narzędziami wykorzystywanymi w działaniach marketingowych? To powszechne dylematy przedsiębiorców. Precyzyjny plan strategii marketingowej opracowany z założeniem maksymalnego wykorzystania posiadanych i potencjalnie dostępnych zasobów to jedno z zadań świadomego […]

modelowanie procesów
22.05.2019

Modelowanie procesów – jak sprawić by zdefiniowane cele stały się narzędziem do osiągania efektywności

Dobrze opracowany mechanizm wyznaczania celów jest odzwierciedleniem planów w zakresie wzrostu przedsiębiorstwa. Wydawać by się mogło, że nie ma w tym nic skomplikowanego. Wystarczy określić kryteria oraz wyznaczniki celów, przypisać odpowiedzialność za ich wykonanie i pozostaje monitorować poziom realizacji. Pojawiają się jednak pytania: od czego najlepiej wyjść, jak wdrażane zmiany wyrazić w miernikach sukcesu? Nie […]

19.05.2019

Firma to ludzie

Do osiągania sukcesów i wzrostu przedsiębiorstwa w głównej mierze przyczynia się kapitał ludzki. Pracownicy stanowią najcenniejszy potencjał firmy – dzięki nim możliwe jest budowanie przewagi konkurencyjnej, oni decydują o różnicach między przedsiębiorstwami. Kapitał ludzki to zasób strategiczny – to m.in. wiedza, kompetencje, know-how, relacje, wartości, kultura organizacji, motywacja i przywództwo. Zarządzanie tak ważnym kapitałem wymaga […]

17.05.2019

Innowacje – główny nośnik konkurencyjności

Czy wzrost przedsiębiorstwa możliwy jest bez innowacji? W dobie wszechobecnej globalizacji warunkiem trwałego sukcesu współczesnych przedsiębiorstw jest zdolność do ciągłego tworzenia i wdrażania innowacji. Funkcjonujemy w otoczeniu zmian, które nigdy wcześniej nie następowały tak szybko. Raz pozyskana przewaga konkurencyjna nie gwarantuje już pozycji lidera w branży. Kluczem do sukcesu jest ciągłe dostosowywanie strategii działania do […]