GPW GROWTH 2020

statki papierowe

program Akademii GPW GROWTH 2020

Sesja 1

Wartość z innowacji

Twórcze zarządzanie firmą

Cele zajęć:
  • Wzmocnienie umiejętności kreatywnego podejścia do prowadzenia biznesu
  • Przeciwdziałanie rutynie i bezmyślnemu stosowaniu schematów w codziennym działaniu
  • Wzmocnienie umiejętności analizy i twórczego poszukiwania usprawnień (KAIZEN w praktyce codziennego działania)
  • Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”
  • Wyjaśnienie sposobów/modeli finansowania innowacji produktowych i procesowych
  • Wzmocnienie automotywacji uczestników do samodoskonalenia i doskonalenia rozwiązań stosowanych w biznesie
Wyzwania innowacyjnej firmy
  • Kilka biznesowych przykładów, które przestrzegają nas, że można przespać swój sukces
  • Jak skutecznie przygotować się do przyszłości?
  • Zmiana stylu zarządzania w sytuacji rosnącej skali działania.
  • Czego uczą nas klienci? Klient jako źródło nowych pomysłów.
  • Organizacja ucząca się w praktyce. Skąd się bierze innowacyjność?
Osobiste nastawienie do poszukiwania i wdrażania zmian. Skąd czerpać inspiracje?
  • Co ma IKIGAI do prowadzenia biznesu?
  • Kiedy chce nam się myśleć? Składniki kreatywności – umiejętności, podejście, działanie.
  • Automotywacja jako klucz do innowacyjnego myślenia, pokonywania trudności zawodowych i skutecznej realizacji nowych zadań.
  • Przeciwdziałanie rutynie w działaniach zawodowych. Jak to robić na co dzień?
Budowanie kultury innowacji i współodpowiedzialności w firmie.
  • Kreatywność wspomagana – techniki wspierania innowacyjności. Jak wykorzystać potencjał intelektualny i doświadczenia współpracowników?
  • Dlaczego czasem nie działa „burza mózgów” i co zrobić, żeby zadziałała?
  • Zasady ułatwiające twórcze myślenie. Jak uniknąć syndromu grupowego myślenia?
  • Bank twórczych pomysłów – indywidualny i zespołowy.
Prowadzący:
Ewa Opolska

EY Academy of Business

Godzina z ekspertem
dr Beata Lubos

Ministerstwo Rozwoju

Rafał Agnieszczak

Narzędziownia
Artur Negri

Sesja 2

Wartość z procesów

Modelowanie procesów - od definiowania celów do kontroli efektywności

Cele zajęć:
  • przygotowanie uczestników do samodzielnego ustalania celów, które będą wspierać realizację celów strategicznych firmy;
  • przygotowanie uczestników do samodzielnej diagnozy stanu obecnego procesów realizowanych w organizacji;
  • przygotowanie uczestników do samodzielnego definiowania pożądanego kształtu procesów organizacyjnych.
Ustalenie celów głównych organizacji i jednostek organizacyjnych
  • Ustalenie celów głównych organizacji i jednostek organizacyjnych
  • Kaskadowanie celów
  • Określanie mierników sukcesu realizowanych procesów (KPI)
Zarządzanie procesami w organizacji. Definiowanie i nadzorowanie realizacji kluczowych procesów w organizacji
  • Diagnoza stanu obecnego procesów w organizacji (Stan „JEST“)
  • Modelowanie procesów w organizacji – arkusz definiowania procesu
  • Projektowanie przyszłego przebiegu procesów w organizacji (Stan „MA BYĆ“)
  • Narzędzia planistyczne – drzewo przeszkód, drzewo stanu przyszłego
  • Praktyczne wdrożenie nowego przebiegu procesu w organizacji – zagrożenia i przeciwdziałanie
  • Diagnoza negatywnych skutków proponowanego przebiegu procesów – przeciwdziałanie i projektowanie działań zapobiegawczych
  • Budowa skutecznych systemów kontrolnych w firmie. Monitoring strategiczny, taktyczny, operacyjny
Funkcjonalna analiza pracy
  • Diagram funkcjonalnej analizy pracy w organizacji
  • Analiza stanowiska pracy
  • Business Process Management – analiza kompetencji
  • Analiza kwalifikacji. Wpływ naturalnych predyspozycji i doświadczenia na efektywność stanowiska pracy
Prowadzący
Tomasz Wrzesiewski

EY Academy of Business

Godzina z ekspertem
Paweł Borys

Polski Fundusz Rozwoju

Paweł Musiał

Narzędziownia
Iwona Edris

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Sesja 3

Wartość z kapitału ludzkiego

Zarządzanie zaangażowaniem

Cele zajęć:
  • Wymiana dobrych praktyk zarządzania kapitałem ludzkim pomiędzy uczestnikami
  • Zrozumienie wpływu własnego stylu zachowań na zaangażowanie pracowników w realizowane zadania
  • Pogłębienie umiejętności wzmacniania zaangażowania ludzi poprzez rozwojowe delegowanie zadań, w sposób dopasowany do poziomu dojrzałości zawodowej podwładnego
  • Doskonalenie umiejętności udzielania informacji zwrotnej według modelu coachingu
  • Budowanie zespołów pod kątem zwiększania wartości firmy dla akcjonariuszy/udziałowców
Podstawy zarządzania kapitałem intelektualnym
  • Jak zarządzać wiedzą pracowników?
  • Składniki kapitału intelektualnego?
  • Rola kapitału intelektualnego w zarządzaniu
  • Kapitał relacyjny i jego znaczenie
Czynniki wpływające na zaangażowanie. Kiedy chce nam się pracować?
  • Kim zarządzasz? Człowiek w pracy – od miesiąca miodowego do wypalenia zawodowego.
  • Jak zbudować kulturę sukcesu w swoim zespole?
  • Strefy energetyczne w zespole. Jak utrzymać się w strefie produktywności?
  • Zachowania menedżera zwiększające efektywność pracy podwładnych
Rola menedżera w zarządzaniu wynikami - dopasowanie stylu kierowania do dojrzałości podwładnych.
  • Jak postrzegasz innych ludzi? Trzy podejścia – trzy efekty dla zaangażowania
  • Model przywództwa sytuacyjnego: cztery poziomy dojrzałości zawodowej pracownika i zespołu.
  • Empowerment w praktyce. Kiedy i jak delegować uprawnienia podwładnym?
  • Twój preferowany styl kierowania: szanse i zagrożenia dla efektywności Twojej i Twoich ludzi.
Informowanie nastawione na wyniki - narzędzia sprawnego wyznaczania i egzekwowania zadań.
  • Okazywanie uznania jako istotny motywator
  • Typowe błędy w komunikowaniu decyzji
  • Jak mówić o wymaganiach?
  • Zastosowanie coachingu w rozmowach z podwładnymi
Prowadzący
Radosław Jacek Miler

EY Academy of Business

Godzina z ekspertem
prof. Rafał Mrówka

Szkoła Główna Handlowa

Narzędziownia
Dorota Ceranka - Czajkowska

DCC Consulting

Sesja 4

Wartość z kapitału

Pozyskiwanie kapitału na GPW

Cele zajęć:
  • Wyjaśnienie działania poszczególnych segmentów rynku finansowego oraz podstawowych instrumentów tego rynku
  • Kalkulacja kosztu zainwestowanego kapitału na przykładach, ryzyko i oczekiwana stopa zwrotu
  • Wyjaśnienie specyfiki i macierz SWOT różnych form finansowania rozwoju
  • Przejście przez proces pozyskiwania kapitału z wybranych źródeł
  • Zaprezentowanie zasad budowania wartości dla założycieli i dawców kapitału na przykładach
Rynki finansowe
  • Podział rynków finansowych
  • Zasady funkcjonowania poszczególnych segmentów
  • Instrumenty rynku finansowego (dłużne, udziałowe, pochodne)
Koszt zainwestowanego kapitału, ryzyko i oczekiwana stopa zwrotu
  • Koszt kapitału obcego (kredyt bankowy, obligacje)
  • Stopa wolna od ryzyka i premia za ryzyko
  • Oczekiwana stopa zwrotu wg modelu wyceny aktywów kapitałowych CAPM
  • Koszt kapitału własnego (akcje)
  • Średni ważony koszt kapitału WACC
Specyfika i macierz SWOT różnych form finansowania rozwoju
  • Finansowanie długoterminowym kredytem bankowym
  • Finansowanie papierami dłużnymi (publiczna emisja obligacji)
  • Finansowanie kapitałem własnym z rynku niepublicznego (PE/VC)
  • Finansowanie kapitałem własnym z publicznej emisji akcji (IPO)
Proces pozyskiwania kapitału z wybranych źródeł
  • Pozyskiwanie kapitału obcego w drodze emisji obligacji
  • Pozyskiwanie kapitału własnego w drodze emisji prywatnej (PE, VC)
  • Pozyskiwanie kapitału własnego w drodze emisji akcji na rynku publicznym (IPO)
Budowanie wartości dla założycieli i dawców kapitału na przykładach
  • Analiza rozwoju wybranych spółek z sektora dóbr konsumpcyjnych
  • Analiza rozwoju wybranych spółek z sektora technologii
  • Kluczowe zasady budowania wartości dla założycieli i dawców kapitału
Prowadzący
Maciej Bombol

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Godzina z ekspertem
prof. Tomasz Berent

Szkoła Główna Handlowa

Narzędziownia
Michał Głowacki

Baker McKenzie

Sesja 5

Watość z odpowiedzialnego działania

Budowanie ładu korporacyjnego firmy

Cele zajęć:
  • wskazanie znaczenia odpowiedzialnego i etycznego prowadzenia biznesu
  • zrozumienie elementów i zasad tworzenia ładu korporacyjnego firmy
  • poznanie dobrych praktyk w zakresie ładu korporacyjnego
  • wskazanie znaczenia wdrażania w firmie zasad etycznych
Czym jest ład korporacyjny?
  • Wymiary ładu korporacyjnego
  • Formalny system zarządzania i jego znaczenie dla polityki ładu korporacyjnego
  • Mapa interesariuszy a ład korporacyjny firmy
Struktura ładu korporacyjnego w firmie
  • Organy spółki i zasady ich działania
  • Transparentne relacje z pracownikami
  • Polityka informacyjna
  • CSR firmy
  • Kodeksy etyczne
Kodeksy dobrych praktyk i ich znaczenie
  • Implementacja dobrych praktyk korporacyjnych w Polsce
  • Kodeks Dobrych Praktyk w Spółkach Publicznych
  • Kodeks Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW
Prowadzący
Bartłomiej Dębek

EY Academy of Business

Katarzyna Włodarska

EY Academy of Business

Narzędziownia
Piotr Grabowski

Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców prawnych

Sesja 6

Wartość z trafnych decyzji

Decyzyjne dylematy menedżera

Cele zajęć:
  • Przedstawienie narzędzi wspierających decyzje biznesowe oraz ćwiczenie ich stosowania na przykładach
  • Rozpoznanie czynników ekonomicznych i pozaekonomicznych wpływających na (trafność) efektywność podejmowanych decyzji
  • Zdefiniowanie pułapek myślenia ograniczających racjonalność decyzji podejmowanych w biznesie
  • Doskonalenie umiejętności podejmowania decyzji indywidualnych i zespołowych
Proces podejmowania decyzji – wyzwania dla menedżera
  • Podejmowanie decyzji menedżerskich. Od analizy informacji do kontroli efektywności podjętej decyzji
  • Informacyjna podstawa podejmowania decyzji. Jak ocenić przydatność posiadanych informacji?
  • Typowe błędy w procesie podejmowania decyzji menedżerskich i sposoby ich przezwyciężania
  • Uwarunkowania organizacyjne procesu podejmowania decyzji
Psychologiczne uwarunkowania podejmowania decyzji
  • Konsonans i dysonans poznawczy
  • Wpływ kooperacji na podejmowanie decyzji. Czego nas uczy teoria gier?
  • Teoria perspektywy Kahnemana i Tverskiego i jej praktyczne konsekwencje
  • Pułapki myślenia według Daniela Kahnemana
Styl kierowania a proces podejmowania decyzji
  • Kilka słów o różnych sposobach podejmowania decyzji, wynikających z naszego typu społecznego
  • Co zmniejsza indywidualną skuteczność w procesie podejmowania decyzji?
Synergia w podejmowaniu decyzji zespołowych
  • Czy każdy zespół jest bardziej twórczy niż jednostka? Warunki efektywności decyzji podejmowanych w zespole
  • Jak wykorzystać potencjał współpracowników w procesie podejmowania decyzji?
Prowadzący
Ewa Opolska

EY Academy of Business

Godzina z ekspertem
Dawid Cycoń

ML System

Narzędziownia
Wiktoria Jaros

Maxie Hill

Karol Susicki

Maxie Hill

Sesja 7

Wartość z podejścia do rynku

Zarządzanie wartością rynkową firmy

Cele zajęć:
  • Zapoznanie uczestników ze specyfiką poszczególnych instrumentów, wykorzystywanych w osiąganiu wartości rynkowej z wykorzystaniem strategii marketingowej
  • Wykorzystanie analizy strategicznej oraz koncepcji zintegrowanej komunikacji marketingowej do budowania wartości oferty
  • Zrozumienie zależności pomiędzy poszczególnymi narzędziami wykorzystywanymi w działaniach marketingowych
Budowanie strategii – zbilansowana karta wyników
  • Cztery perspektywy zbilansowanej karty wyników (klient, finanse, procesy, rozwój)
  • Przekładanie celów operacyjnych na cele strategiczne z wykorzystaniem zbilansowanej karty wyników (BSC)
Marketingowe czynniki budowania wartości firmy
  • Jak zbudować skuteczny plan marketingowy?
  • Silne marki. Jak o nie zadbać?
  • Dobór rynków docelowych.
  • Przewaga różnicująca.
  • Strategiczne relacje z podmiotami otoczenia.
Proces budowania oferty
  • Produkt – obszary decyzji do podjęcia.
  • Marka handlowa. Jak zadbać o jej spójność?
Strategia promocji – rola spójnego komunikatu informacyjnego w budowaniu wartości oferty
  • Czym jest zintegrowana komunikacja marketingowa i jak ją wykorzystać do budowania wartości rynkowej oferty?
  • Narzędzia promocji (wykaz stosowanych instrumentów i specyfika ich stosowania)
  • Tworzenie podstaw strategii kreatywnej kampanii informacyjnej. Znaczenie UPS
Marketing w sieci
  • E-mail marketing
  • Social Media
  • Pozycjonowanie
Prowadzący
dr. Jarosław Wojciech Górski

EY Academy of Business

Godzina z ekspertem
Adam Burak

PKN Orlen

Narzędziownia
Anna Krajewska

NBS Communications

Piotr Wojtaszek

NBS Communications

Sesja 8

Wartość z zarządzania ryzykiem

Zarządzanie ryzykiem

Cele zajęć:
  • Systematyzacja typów ryzyka dla organizacji oraz sposobów ich mapowania
  • Przedstawienie modelu systemu zarządzania ryzykiem w organizacji
  • Wyjaśnienie zależności między ryzykiem finansowym, operacyjnym, regulacyjnym i innymi
  • Przedstawienie sposobów tworzenia mechanizmów wczesnego ostrzegania z wykorzystaniem wewnętrznych i zewnętrznych źródeł informacji
  • Prezentacja sposobów mitygowania ryzyka w oparciu o wcześniej zdobyte umiejętności w ramach programu
  • Ukazanie miejsca ryzyka operacyjnego w strukturze ryzyk i czynników kształtujących ryzyko operacyjne
  • Przeprowadzenie analizy ryzyka na przykładach z praktyki działania uczestników
Podstawowe pojęcia związane z ryzykiem w firmie
  • Co to jest ryzyko?
  • Rodzaje i obszary występowania ryzyka
Systemowe podejście do ryzyka w firmie
  • Struktura zarządzania ryzykiem
  • Role i odpowiedzialności w obszarze zarządzania ryzykiem
  • Proces zarządzania ryzykiem
Przeprowadzenie analizy ryzyka
  • Metody szacowania ryzyka
  • Identyfikacja składowych ryzyka
  • Zagrożenia i błędy związane z analizą ryzyka
Optymalizacja ryzyka
  • Zysk a ryzyko
  • Techniki zarządzania ryzykiem
  • Zastosowanie ładu korporacyjnego do zarządzaniem ryzykiem
Prowadzący
Sławomir Chmiel

EY Academy of Business

Godzina z ekspertem
prof. Krzysztof Jajuga

CFA Society Poland

Narzędziownia
dr hab. Tomasz Słoński

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Sesja 9

Wartość z zarządzania zmianą

Zarządzanie zmianą

Cele zajęć:
  • wspomaganie wdrożenia zmian (procesu scalenia struktur, zmiany procedur i kultur organizacyjnych)
  • doskonalenie umiejętności menedżerów w dziedzinie skutecznego planowania i organizowania procesu wdrożenia zmian organizacyjnych
  • przedstawienie narzędzi motywowania pracowników do zmiany zakresu i metod pracy oraz sprawnego funkcjonowania w nowych warunkach
  • wypracowanie metod oddziaływania na postawy pracowników wobec zmian (hamujących postawy niechętne i pobudzających postawy sprzyjające)
Zmiana – wyzwania dla menedżera
  • Zmiana – rewolucja czy ewolucja?
  • Najczęściej popełniane błędy w procesie planowania i realizacji zmian. Kilka słów o tym jak im zapobiegać.
  • Efektywność organizacji w procesie zmian
  • Skąd się bierze innowacyjność?
Proces wdrożenia zmian organizacyjnych
  • Organizacja procesu wdrożenia zmian – co należy wziąć pod uwagę?
  • Czynniki sprzyjające wdrożeniu zmian organizacyjnych w zespole i hamujące proces ich realizacji.
  • Jaki rodzaj stylu kierowania zniechęca pracowników do aktywnego udziału w procesie zmian organizacyjnych?
Psychospołeczne bariery wdrażania zmian
  • Rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian
  • Analiza grup nacisku przy wdrażaniu zmiany organizacyjnej
  • Redukowanie napięć i konfliktów w sytuacji zmiany
Motywowanie do przestrzegania nowych norm i zasad organizacji wewnętrznej
  • Metody wzmacniania postaw sprzyjających zmianom
  • Rola menedżera w budowaniu spójnego zespołu nastawionego na osiąganie celów strategicznych
  • Angażowanie w realizację zmian, czyli jak stworzyć otoczenie, które pozwoli pracownikom znaleźć motywację do aktywnej i twórczej pracy w sytuacji zmiany?
Zmiana kulturowa i jej konsekwencje dla efektywności wdrażania zmian
  • Dostosowanie kultur organizacyjnych – moda czy konieczność?
  • Mapa kultury organizacyjnej
  • Budowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej zmianom
Prowadzący
Ewa Opolska

EY Academy of Business

Godzina z ekspertem
Iwona D. Bartczak

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog"

Narzędziownia
Bartosz Radziszewski

Business Dialog

Sesja 10

Wartość z osobistego potencjału lidera

Leadership - budowanie autorytetu szefa

Cele zajęć:
  • wzmocnienie wiarygodności osobistej w relacjach biznesowych
  • doskonalenie prowadzenia prezentacji biznesowych w sposób przekonujący i wiarygodny
  • doskonalenie technik wpływania na rozmówców bazujących na doborze argumentów, sposobie zachowania i kompetentnym wyglądzie
Tworzenie własnego wizerunku podczas prezentacji
  • Zasady wyglądu kompetentnego (dobór stroju i atrybutów zwiększających wiarygodność)
  • Postawa, gestykulacja i mimika zwiększająca wiarygodność
  • Doskonalenie przekazu werbalnego. Poznaj siłę swojego głosu
  • Zasady atrakcyjności językowej, skuteczność dwustronnej argumentacji, właściwe stosowanie żartów, porównań i przykładów
Techniki przyciągające uwagę słuchaczy
  • Dopasowanie języka i metod oddziaływania do rozmówców
  • Jak prezentować, by nie uśpić publiczności?
  • Metody zwiększenia siły przekonywania w stosowanych argumentach
  • Podstawy storytellingu
Analiza osobistego potencjału w zakresie wiarygodności osobistej
  • Stworzenie planu działań w zakresie doskonalenia wiarygodności osobistej
Prowadzący
Ewa Opolska

EY Academy of Business

Godzina z ekspertem
Jakub Baran

Polski Bank Komórek Macierzystych S.A.

Narzędziownia
Paweł Zielewski

Forbes