Aktualności

Weź udział w GPW Growth

Aktualności

21.08.2019

Prof. Rafał Mrówka o Akademii GPW Growth

Dlaczego warto wziąć udział w Akademii GPW Growth opowiada prof. Rafał Mrówka. Będzie on gościem Godziny z Ekspertem podczas sesji 3. Dr hab. Rafał Mrówka jest profesorem w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie specjalizuje się w analizie nowoczesnych modeli organizacji, problemach przywództwa gospodarczego, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników, zarządzaniu kompetencjami pracowników oraz […]

Ryzyko jest nieuniknione
31.05.2019

Ryzyko jest nieuniknione

Występowanie ryzyka jest naturalną i integralną częścią każdego biznesu. Przedsiębiorcy skazani są na nieuniknioną z nim konfrontację. Wzrost firmy to zwykle nowe – rynki, produkty, kanały dystrybucji. – niedoświadczone w przeszłości i obarczone niepewnością co do przyszłości. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie to przygotowanie na tę przyszłość a nie przewidywanie jej. Ryzyko towarzyszy nieodłącznie zarówno działaniu, […]

30.05.2019

Decyzyjne dylematy menadżera

Zdarza się, że troska o trafność podejmowanych decyzji spędza sen z powiek osób za nie odpowiedzialnych. Żyjemy w bardzo dynamicznych czasach, co dodatkowo podsyca obawę o docelowy rezultat.  Zwłaszcza, gdy decyzje dotyczą działań mających zapewnić przedsiębiorstwu wzrost. Duże tempo zmienności otoczenia biznesowego wymaga umiejętności rozpoznawania czynników determinujących efektywność podejmowanych decyzji. Ale uwaga! Czynników tych należy […]

Rynek a wartość firmy
27.05.2019

Rynek określa wartość firmy

Strategia marketingowa to kluczowy element budowania pozycji i wzrostu przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia stosować przy długofalowych planach, a jakie w każdorazowym przygotowywaniu oferty? Jakie są zależności pomiędzy poszczególnymi narzędziami wykorzystywanymi w działaniach marketingowych? To powszechne dylematy przedsiębiorców. Precyzyjny plan strategii marketingowej opracowany z założeniem maksymalnego wykorzystania posiadanych i potencjalnie dostępnych zasobów to jedno z zadań świadomego […]

modelowanie procesów
22.05.2019

Modelowanie procesów – jak sprawić by zdefiniowane cele stały się narzędziem do osiągania efektywności

Dobrze opracowany mechanizm wyznaczania celów jest odzwierciedleniem planów w zakresie wzrostu przedsiębiorstwa. Wydawać by się mogło, że nie ma w tym nic skomplikowanego. Wystarczy określić kryteria oraz wyznaczniki celów, przypisać odpowiedzialność za ich wykonanie i pozostaje monitorować poziom realizacji. Pojawiają się jednak pytania: od czego najlepiej wyjść, jak wdrażane zmiany wyrazić w miernikach sukcesu? Nie […]

19.05.2019

Firma to ludzie

Do osiągania sukcesów i wzrostu przedsiębiorstwa w głównej mierze przyczynia się kapitał ludzki. Pracownicy stanowią najcenniejszy potencjał firmy – dzięki nim możliwe jest budowanie przewagi konkurencyjnej, oni decydują o różnicach między przedsiębiorstwami. Kapitał ludzki to zasób strategiczny – to m.in. wiedza, kompetencje, know-how, relacje, wartości, kultura organizacji, motywacja i przywództwo. Zarządzanie tak ważnym kapitałem wymaga […]

17.05.2019

Innowacje – główny nośnik konkurencyjności

Czy wzrost przedsiębiorstwa możliwy jest bez innowacji? W dobie wszechobecnej globalizacji warunkiem trwałego sukcesu współczesnych przedsiębiorstw jest zdolność do ciągłego tworzenia i wdrażania innowacji. Funkcjonujemy w otoczeniu zmian, które nigdy wcześniej nie następowały tak szybko. Raz pozyskana przewaga konkurencyjna nie gwarantuje już pozycji lidera w branży. Kluczem do sukcesu jest ciągłe dostosowywanie strategii działania do […]